Gyakran Ismételt Kérdések 1Meghibásodott a YUNEEC márkájú eszközöm, mit tegyek?

  • Még nincs egy éve, hogy újonnan vásárolta az eszközt az RBNet.hu Kft-től vagy annak egyik viszonteladójától

Ez esetben kérük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal az oldalon megadott telefonszámon (munkaidőben: 06-1-786-7852) vagy email címen ([email protected]).
A folyamat megkezdéséhez szükségünk lesz az Yuneec gyártmányú eszköz típusára, sorozatszámára és a vásárlást igazoló számla másolatára. Pontos hibaleírást szeretnénk kérni, minden apró részlet fontos lehet a hiba megállapításához. Hol repült, milyen időjárási viszonyok közt, végzett-e irányítű kalibrációt, írt-e ki bármi hibaüzetenet az eszköz, stb. Amennyiben biztosan nem akkumulátorral és egyéb tartozékkal kapcsolatos a probléma, kérjük, hogy akku töltőt, kábeleket, tartalék propellereket ne küldjön be a javíttatni kívánt eszközzel, kivéve ha ezt külön kérjük!

  • Garanciaidőn túli javítás vagy használtan vásárolt és meghibásodott YUNEEC gyártmányú eszköz esetén

Amennyiben az 1 év jótállás lejárt vagy használtan vásárolt eszközt szeretne javíttatni, szintén állunk rendelkezésére! Kérje árajánlatunkat, a hibafeltárás ingyenes. (Kivéve, ha a probléma olyan szintű, hogy a német Yuneec központi szervizbe kell kiküldjük diagnosztizálásra!). A hiba feltárása után részletes árajánlatot adunk a javítás alkatrészköltségére és munkadíjára vonatkozóan. Miután ezt Ön elfogadja, megkezdjük a javítást, a kész eszközt leteszteljük és visszaadjuk a tulajdonosának.

Önnek lehetősége van személyesen is behozni a meghibásodott terméket, de igény esetén külön díjért (bruttó 1.500 Ft / alkalom) futárt is tudunk küldeni érte.
A javítás végeztével ugyanígy saját költségére ki tudjuk küldeni a megjavított eszközt az Ön által megadott címre. A fizetés történhet utánvéttel és átutalással is.

LiPo akkumulátorok töltése, tárolása, élettartamuk megóvása

  • Gyakran Ismételt Kérdések 2
  • Soha ne tárolja a LiPo akkumulátorokat teljesen feltöltött állapotban néhány napnál hosszabb időtartamig, mert ezzel lerövidíti az élettartamukat!
  • Az akkumulátorokat 50-60%-ra lemerített állapotban tárolja, amennyiben hosszabb ideig nem tervezi használni őket. Ezzel megóvja a LiPo cellák épségét és élettartamát!
  • Soha ne töltse a LiPo akkumulátorokat felügyelet nélkül és gyúlékony anyagok, tárgyak közelében!
  • Soha ne használja és/vagy tárolja a LiPo akkumulátorokat 0 fok alatt, vagy 40 fok fölötti hőmérsékleten!
  • Ha hideg időben repülne, gondoskodjon róla, hogy a LiPo akkumulátorokat feltöltés után a használatukig meleg (10 fok fölötti) helyen tárolja!
  • Soha nem merítse le az akkumulátorokat teljesen (cellánként 3.5V alá), mert az az élettartamuk jelentős lecsökkenéséhez vagy azonnali meghibásodáshoz vezethet!
  • Soha ne töltse a LiPo akkumulátorokat nagy melegben vagy közvetlen repülés után! Újra töltés előtt várja meg míg lehűl!
  • Gyakran Ismételt Kérdések 3
  • Csak gyári Yuneec akkumulátorokat használjon! A Yuneec nem ajánlja más gyártó akkumulátorainak a használatát!
  • Csak és kizárólag gyári és az Ön eszközéhez passzoló Yuneec töltőtket használjon az akkumulátorok töltéséhez! Kivételt képezhet ez alól márkás LiPo ún. okos töltők használata, speciális akkumulátor adapter kábekekkel, de ezt csak hozzáértő szakembereknek ajánljuk. Csak és kizárólag LiPo módban és a megfelelő cellaszám megadása után, 1C-vel szabad tölteni! Pl. 4 cellás 5400mAh-s Typhoon H LiPo, töltőáram 5.4 Amper, LiPo 4 cella üzemmód.
  • Amennyiben az akkumulátor töltő hibát jelez, az adott akkumulátort ne használja a továbbiakban repülésre!
  • Fél évnél idősebb és gyakran használt akkumulátorok esetében szükséges a belső ellenállás időszakos ellenőrzése. Amennyiben a cellánként jelentősen eltérő (pl. 5 – 6 – 7 – 30 mOhm) az esetben azt az akkumulátort nem tanácsos repülésre használni, mivel nagy terhelés esetén a hibás cella hirtelen feszültséget veszíthet és a repülési idő jelentősen lecsökkenhet. Extrém esetben a drón akár le is zuhanhat emiatt!
  • Általános szabály, hogy ha már nagyon “püffedni” kezd az akkumulátor, akkor már ellenőrizni kell a belső ellenállást, és 20 mOhm fölött cellánként már nem tanácsos használni azokat. (pl. max 20 – 20 – 20 – 20 mOhm még épp elfogadható érték)
  • Amennyiben az akkumulátor annyira felpuffadt (ez az elhasználódás jele), hogy már nem tudja a géptestbe behelyezni, semmiképp ne használja őket tovább!
  • A jobb oldali fotón egy tökéletes állapotú gyári Yuneec LiHV akkumulátor belső ellenállás értékei láthatók! (6 -6 -5 -6 mOhm )
ÁLTALÁNOS DRÓN REPÜLÉS ELŐTTI ELLENŐRZŐ LISTA (egyes típusoknál eltérő lehet pár műszaki paraméter)
  • Távirányító akkumulátor feltöltése 100%-raGyakran Ismételt Kérdések 4
  • Drón akkumulátor(ok) feltöltése 100%-ra (hideg időben az akkukat meleg helyen kell tárolni, a teljesen feltöltött, fel nem használt akkukat tárolási feszültségre meríteni ha napokig nem lesznek használva)
  • Régen nem használt, vagy kicsit “püffedt” akkumulátorok belső ellenállásának ellenőrzése. (20 mOhm fölött / cella ne használjuk repülésre)
  • Megfelelő fel- és leszállási terület keresése (min. 100 fok látószög legyen az ég felé a megfelelő GPS vétel érdekében!)
  • Időjárás ellenőrzése – szél (max 30km/h), csapadék (ne legyen), hőmérséklet (-5 és +40 °C közt)
  • KP index ellenőrzése – UAV Forecast applikációval (Android, iPhone), csak zöld jelzés esetén javasolt repülni GPS stabilizált módban!
  • A távirányítón az RC monitor menüpontban az irányító karok közép és végállás ellenőrzése
  • Visszatérési magasság beállítása (az adott repülési terület legmagasabb pontja fölé emelni)
  • Karok ki vagy felnyitása és ellenőrzése
  • Digitális iránytű kalibrálása (Compass Calibration – ha 10km-rel messzebb vagyunk az előző repülés helyszínétől)
  • Propellerek ellenőrzése (ha bármelyik sérült vagy lötyög, cserélni kell) és felhelyezése (ha levehetők).YUNEEC TYPHOON H3
  • Akkumulátor behelyezése (erőteljes mozdulattal, kattanásig)
  • Távirányító és a drón bekapcsolása (ebben a sorrendben)
  • Minimum 8 méter távolságra eltávolodni a dróntól felszállás előtt
  • Akkumulátor szintek ellenőrzése a kijelzőn (távirányító és drón 100% közelében legyen)
  • GPS jelszint ellenőrzése (ST16 távirányító min. 7 db és drónon min. 10 db szükséges)
  • Repülési üzemmód beállítása (ANGLE/SMART/SPORT – drónonként eltérő)
  • Felszállás után lebegés egy helyben 2-3 méter magasan pár másodpercig
  • Irányítás tesztelése minden irányban
  • Repülési feladat végrehajtása
  • Repülés közben az akkumulátor szint és jelzések folyamatos figyelése a távirányítón
  • Az első akku merülés jelzésnél (kb 30%) megkezdeni a hazatérést (nagyobb szélben előbb, hideg időben a repülési idő akár a szokásos fele is lehet)
  • Hazarepülés kézzel vagy RTL (RTH) módban. (Return to Land/Home)
  • Földet érés előtt a leszállási terület ellenőrzése, szükség esetén kézi beavatkozás az irányításba, vagy az automata leszállás megszakítása és kézi befejezése
  • Leszállás után drón kikapcsolása
  • Távirányító kikapcsolása
  • Propellerek leszedése (ha levehető), drón összecsukása, minden eszköz elpakolása.
ÁLTALÁNOS DRÓN REPÜLÉS UTÁNI ELLENŐRZŐ LISTA ( egyes típusoknál eltérő lehet pár műszaki paraméter)
  • Propellerek leszedése (ha levehető), drón összecsukása, minden eszköz elpakolása.Gyakran Ismételt Kérdések 5
  • Esetleges szennyeződések eltávolítása a távirányítóról, a géptestről és a propellerekről
  • Akkumulátor kivétele a drónból
  • Drón elcsomagolása
  • Akkumulátorok időszakos cellafeszültség ellenőrzése. Feltöltve kb 4.15-4.20 Voltnak kell lennie minden LiPo cellának (LiHV esetén 4.25-4.30V – Mantis sorozat) – pár tized Volt eltérés megengedett a cellák közt. Nagyobb eltérés esetén a töltő ledje jelzi a hibát. Ez esetben ezt az akkumulátort ne használjuk a továbbiakban repülésre!
  • Az előzőleg feltöltött és tele maradt LiPo akkumulátorok lemerítése kb 50-60%-ra megfelelő eszköz (okos töltő) vagy a drón reptetése segítségével.
  • Amennyiben bármelyik propeller sérült (repedés, törés) azt cserélni kell!
  • Ha propellerek picit lötyögnek a motortartón (elkoptak) akkor cserélni kell!
  • Amennyiben bármi egyéb sérülés keletkezett a gépen, keresse fel szervizünket!

Legális repülés, pilóta és drón regisztráció, eseti légtér igénylés Magyarországon

A teljes cikk itt olvasható: https://yuneecuav.hu/legalis-repules/

Forrásmegjelölés: https://legter.hu/blog/dron-torveny-2021-erthetoen-szakertoktol

Repülőgéppel utaznék külföldre, hogyan vihetem magammal a drónom? Használhatom külföldön?

  • Erre sajnos nincs egyérlemű válasz. Mivel már minden országban jelen van ez az igen gyorsan fejlődő technológa, és a szabályozás sok helyen ettől le van maradva, így minden esetben előre tájékozódjon a célországban érvényben lévő drón használati szabályokról!
  • További gyakori kérdés, hogy a drónt a kézipoggyászban vagy a feladott bőröndben kell vagy lehet szállítani? Az akkumulátor melyik táskában lehet?
  • Ez is sajnos olyan kérdés ami légitársaságonként eltérő. Valahol föl lehet vinni kézipoggyászban, valahol föl kell adni és van ahol kifejezetten tiltják, hogy LiPo akkumulátor legyen a föladott bőröndben.
  • Célszerű tehát az adott légitársaságnál érdeklődni, hogy ne a helyszínen kelljen a bőröndökben újra pakolászni. Ez a hazaútra is igaz, ha például más légitársasággal jönnénk vissza. Előre gondolkozzunk és felkészülten érkezzünk a reptérre!
  • A világ minden országában más és más drón használati szabályozás van érvényben!
  • Soha ne repüljön idegen országban a helyi repülési jogszabályokról való tájékozodás nélkül, vagy annak figyelmen kívül hagyásával. Jobb esetben pénzbüntetés, durva esetben börtön is járhat érte! Létezik olyan ázsiai ország ahol a reptéren elkobozzák a drónt ha megtalálják. Ha sikerül bevinni és később bukik le valaki a hatóság előtt akkor komoly büntetés lehet a vége!